Albany – Kust bij Walpole

Dag 50

Enorme bomen en prachtige bloemen!

Vandaag een prachtige dag gehad, niet echt veel gereden, wel veel moois gezien. Het weer viel best mee, het was tamelijk zacht, af en toe miezerde het wat maar meestal was het droog met wolkenluchten waar de zon regelmatig ook de kans kreeg en waardoor je veelal wel fantastisch licht hebt.

We zijn na een lekkere lange douche om een uur of negen van de camping vertrokken, we hebben eerst nog even in Albany rondgekeken op zoek naar wat cadeautjes voor de oppas en degenen die ons naar Schiphol gebracht hebben en degene die ons weer ophaalt. Niet gevonden waarnaar we zochten dus moet het uiteindelijk maar op het vliegveld gebeuren, lukt het daar niet dan hebben we thuis de bloemist nog 😉

Daarna zijn we richting het westen gaan rijden, via Denmark naar Walpole. Geen lange rit, we zijn echter wel vele keren gestopt. Het landschap is erg heuvelachtig, erg groen en erg nat momenteel, het ziet er heel fris uit. Ook zijn er vele bossen, verscholen dorpjes, baaien enzovoorts, het is hier echt heel mooi. Ook zijn hier gebieden met enorme bomen, wij zijn door de Valley of the Giants gereden, hier staan bomen van plm. 40 meter hoog, heel indrukwekkend! Morgen komen we nog hogere karribomen tegen, tot zo’n 60 tot 65 meter volgens de Lonely Planet. Al met al was het een hele afwisselende rit, je ziet in de weiden veel vee, het  leuke hier is dat je koeien in alle soorten, kleuren en maten tegenkomt! Op een gegeven moment een weide vol met koeien waarvan alleen het middelste deel wit was en de rest zwart, wij hebben ze maar pandakoeien genoemd! Het bleken dus Lakenvelders te zijn, daar kwamen we later achter.

Vlak bij Walpole konden we een zogenaamde scenic route rijden en daar vonden we een waanzinnig mooi plekje aan een baai, het is direct aan de baai, wat hoger gelegen, iets verderop is een mooi strandje. Het uitzicht is prachtig en het is hier erg rustig, dus dit plekje gelijk maar gearresteerd, dus om twee uur al gestopt. We hebben nog een heel tijdje buiten kunnen zitten, echt heerlijk!

Walpole – Bos in de buurt van de Beedalup Falls

Dag 51

20-08-10-028-Windy-Harbour

Windy Harbour

Het begon vandaag met een beste partij regen, gelukkig helderde het vrij snel op en bleef het zo goed als droog, de zon kwam vaak tussen de wolken door en heel af en toe miezerde het wat

We zijn vandaag door erg veel bossen gereden, vooral bossen met jarrahs en karri bomen, echt enorme bomen, 50 tot 60 meter hoog. Je voelt je heel nietig als je daar tussendoor rijdt!
Op een gegeven moment zijn we afgeslagen naar de Boorara Tree en Lane Poole Falls, de waterval hebben we niet bereikt, dat was een wandeling van 5 km, op zich geen ramp maar erg glad bij natheid en het was dus nat. De Boorara Tree was ook zo’n gigant, deze is gebruikt als uitkijkboom om het zo maar te noemen, er was een hutje bovenin gemaakt (zit er nu niet meer) en treden in de boom zelf om daar te komen. Omdat dit de hoogste boom was werd deze als uitkijkpost voor  bosbranden gebruikt, elke dag klom iemand omhoog om de wacht te houden!
Het track hier naartoe en vervolgens naar het plaatsje Northcliffe was geweldig, grotendeels door de bossen met giganten maar ook langs weiden en boerderijen. Vanwege de nattigheid van de laatste tijd is het hier zo prachtig fris groen, geweldig om te zien, met een maand of zo schijnt dat al een stuk minder te zijn.

In Northcliffe zijn we afgeslagen naar Windy Harbour, een nederzetting aan de kust. We moesten dezelfde weg terug maar dat was gezien het fraaie landschap geen straf! Het was heel afwisselend, bossen en duinen maar die duinen waren erg begroeid en erg moerassig, er stond echt heel veel water, heel fraai om te zien ook vanwege de enorm gevarieerde plantengroei.

Windy Harbour zelf stelt niks voor maar het strand in een baai is prachtig, vooral omgeven door duinen echter waar het strand eindigde waren prachtige kliffen. Heerlijk om daar een poosje door te brengen!

Daarna terug gereden naar Northcliffe en door de karri bomen bossen via Pemberton richting Augusta gaan rijden. Onderweg nog even naar de Beedalup Falls geweest, leuke waterval, niet echt spectaculair, wat dat betreft zijn wij in Europa weer meer verwend! Veel watervallen vind je hier namelijk niet en dus is het hier gelijk een grote bezienswaardigheid. Wij vonden de omringende enorme bomen in ieder geval een stuk indrukwekkender dan de waterval!

Vrij snel daarna zijn we gestopt op een mooie plek in het bos, niet zo ver van de weg, toevallig dat ik de open plek zag, dit was achter een plek langs de weg waar allemaal resten van boomwortels lagen. Het zonnetje scheen nog en we hebben dus nog even heerlijk buiten zitten genieten, zodra het zonnetje achter de bomen verdwenen was werd het ook direct koud en zijn we dus maar naar binnen gegaan om bij ons kacheltje lekker van de warmte te genieten, het geluid van de generator nemen we maar op de koop toe 😉

Bos dichtbij Beedalup Falls – Bos dichtbij Collie

Dag 52

Onderweg richting Perth

In eerste instantie leek het een fraaie dag te worden, vanmorgen eerst mooie blauwe luchten met wat van die mooie witte wolken, die wolken werden echter grijs en later erg grijs, het heeft vanaf een uur of elf vrijwel constant geregend. Jammer tijdens onze laatste volle dag met het campertje. Tijdens de koffie was het nog heerlijk, we zaten zalig in het zonnetje, echt in de zon was het toen een 25 graden! In de regen bleven er nog een stuk of 12 graadjes over!

Via Augusta en Yallingup zijn we naar Busselton gereden, een fraaie route door de bossen en langs vele wijngaarden. Margaret River is een leuk toeristenplaatsje waar we geluncht hebben, een overheerlijke burger the lot! Later zijn we landinwaarts gereden in de hoop dat het daar droger zou zijn, jammer maar helaas! Zonde want het landschap was prachtig, echt vrij hoge heuvels met af en toe wat bossen maar vooral agrarisch gebied, heel mooi groen en aangekleed met koeien, schapen en paarden! Omdat hier relatief veel bewoning is was het moeilijk om een overnachtingsplekje te vinden maar uiteindelijk is dat gelukt langs een houthakkerspad in het bos, het is morgen zondag dus om eventueel verkeer hoeven we ons niet druk te maken!

Bos dichtbij Collie – Perth (Ascot)

Dag 53

Schapenland!

Dat was dan de laatste nacht in de camper, jammer hoor, de tijd is gewoon veel te snel gegaan, ongelofelijk dat we er inmiddels ruim 7 weken op hebben zitten.
Gelukkig werkte het weer vandaag prima mee, het was heerlijk weer, zonnig met van die witte wolkjes, wel veel wind maar in de luwte was het zalig in het zonnetje.

We hebben een hele fraaie rit gereden, door de bossen, heuvels, langs boerderijen, hele kleine dorpen en alles even fraai groen. Het is hier echt zo nat, ongelofelijk, overal staan enorme plassen, voor hier is dat echt heel bijzonder, zeker na jaren van behoorlijke droogte.

We zijn een aantal keren gestopt omdat we alle tijd hadden, zo ver was het niet meer naar Perth, althans een buitenwijk van Perth. We hebben een hele tijd aan de rand van een bos gestaan, maar uiteindelijk moest het er toch van komen, dus naar de camping gereden. De cabin is prima, vreemd om zo weer een badkamer in te kunnen stappen en zo je bed in te kunnen. Niet dat het zo’n klus was om dit in de camper voor elkaar te krijgen!

We hebben de camper leeg gehaald en al een groot deel ingepakt en ook een doos gevuld die we morgen naar huis gaan sturen, doen we per zeepost, we hebben geen haast met de inhoud en het scheelt de helft. De generator past precies in een van onze tassen, gewikkeld in een dekbed moet dat lukken! Het gewicht weten we dus dat is handig. Als het een beetje meezit lukt het allemaal net wat het gewicht betreft.

Perth (Ascot)

Dag 54

Poetsen!

Wat het weer betreft een prachtige dag, heerlijk zonnig! Vandaag de was gedaan, opgeruimd, pakketjes gemaakt en in de wasmachine ruimte gelegd. Dat waren dus allemaal dingen die we over hadden, handdoeken (niet bepaald nieuw maar prima voor de camping), kacheltje, koekenpan enz. Dat gooien ze bij de autoverhuurder toch weg en dus is het veel fijner als anderen er nog plezier van kunnen hebben, alles is dus inmiddels weg! Overigens de gekochte dekbedden, thermosfles en nog wat dingetjes gaan wel mee naar huis, in de bagage en in het pakket, zonde om achter te laten!

Hans heeft de auto helemaal schoongemaakt, mag hij thuis meer doen 😉 en ik heb de rest ingepakt, het pakket gemaakt dat per zeepost naar huis gaat en de boel gewogen. Als het een beetje meezit komt het net allemaal prima uit! Gelukkig hadden ze hier bij de receptie een weegschaal, ze zitten hier vlakbij het vliegveld dus die vraag komt nogal vaak! We zijn even naar een winkelcentrum in de buurt geweest om het pakket weg te brengen en om de auto af te tanken, die moeten we morgen wegbrengen. De spullen in het pakket zien we op zijn vroegst eind oktober terug, toch wel raar en eigenlijk ook best een beetje verdrietig. We hebben hier zolang naartoe geleefd en nu is het voorbij, moet je de spullen inpakken, opsturen en weggeven, daar moet ik eerlijk gezegd wel even van slikken maar het hoort er nou eenmaal bij. Verder was het dus een rommeldagje vandaag, niet echt interessant 😉

Perth (Ascot)

Dag 55

Bye bye beauty!

Een rustig dagje, achteraf hadden we best nog een dagje langer onderweg kunnen blijven, maar achteraf is alles makkelijk natuurlijk! Vanmorgen maar zoet geweest met het maken van de omslagen van de fotoalbums, op zich staan die nu helemaal klaar voor verzending, alleen thuis eerst wel even de kleur van de foto’s controleren. Dat is de vorige keer een beetje misgegaan, de albums waren toen wat aan de fletse kant maar toen was de monitor van de laptop niet gekalibreerd en bewerkte ik de RAW nog niet op histogram, zou dus nu niet mis meer kunnen!

Vanmiddag hebben we het campertje weggebracht, jammer hoor, het was een heerlijk ding. Wel even aangegeven dat we vonden dat de camper met betere banden afgeleverd had moeten worden omdat bekend was dat we deze lang zouden hebben en ook een grote afstand zouden rijden. Dat was men overigens helemaal met ons eens, als we nu aangehouden waren zouden we aan de kant gezet zijn denken we, bij de achterbanden was al metaal te zien, zat geen rubber meer op, althans op sommige plekken. Verder aangegeven, dat het ons prima bevallen is en velen zullen het niet met ons eens zijn gezien de perikelen met Dutch Down Under, maar wij kunnen niet anders dan Apollo ook bij anderen aanbevelen. Vooral als je een 4wd camper wilt is dit de meest ideale en alleen Apollo en Cheapa Campa hebben deze, laatstgenoemde is van Apollo, hier worden de auto’s verhuurd die ouder zijn dan drie jaar.

Daarna terug gelopen naar de camping, een leuke wandeling langs de Swan River en feitelijk is het nu afwachten totdat de taxi komt, 20.45 uur, nog een uurtje of vier. Nog even lekker douchen, de tassen afsluiten en dan naar het vliegveld en dan maar hopen dat ze ook hier niet op de handbagage letten bij het inchecken, althans we zijn al ingecheckt, we moeten alleen de tassen afgeven en krijgen dan ook de instapkaarten. Hopelijk hebben ze ook geen problemen met de generator …… we gaan er vanuit van niet want alle brandstof is er uiteraard uit!

Perth – Hong Kong – Andijk

Dag 56 en 57

Bij Hong Kong

Alles ging goed gisteren op het vliegveld, we hadden 3 kg teveel maar daar werd niets van gezegd en naar de handbagage werd (gelukkig) niet gevraagd! We hebben nog wat gewinkeld op Perth Airport en verder gewacht totdat we weg konden. De vlucht ging exact op tijd, net na middernacht, en kwam iets eerder dan gepland aan. Op zich ging de vlucht goed alleen konden we onze zit niet erg vinden, toch wel iets geslapen.

Om negen uur waren we weer in het Regal Hotel en zijn naar bed gegaan, wel een slaappilletje genomen, ik geloof dat ik geen twee minuten meer wakker geweest ben! Tot vier uur in de middag geslapen, heerlijk! Daarna gedoucht, rustig een bak koffie gedaan en om zes uur weer uitgecheckt en naar het vliegveld gegaan waar we nu nog zitten. Lekker gegeten en we konden ook gratis internetten, wel erg traag, maar het lukte, een beetje tijdverdrijf is wel lekker aangezien onze vlucht om 00.15 uur vertrekt, 18.15 uur thuis. Nog vier uurtjes te gaan!

Met een halfuurtje vertraging om 00.45 uur (HK tijd, zes uur later dan hier) vertrokken. We hadden weer prima plekken in het vliegtuig, net als heen zaten we in de staart van de 747 aan de zijkant waar drie rijen met twee stoelen staan, wij zaten op de eerste daarvan waardoor je iets meer ruimte hebt. De vlucht is heel goed verlopen, we hebben ook een heel tijdje geslapen dankzij een slaappilletje. Ik heb zelf zo’n vijf uur geslapen en dat kort de vlucht van dik 12 uur lekker in! Om kwart voor zeven zijn we vanmorgen in de stromende regen geland, zodra we geland waren onze zwager opgebeld en die is toen gaan rijden, gelukkig toen nog niet al te lange files, we hebben een klein halfuurtje gewacht. Om tien uur waren we thuis, moe maar voldaan na een meer dan geweldige reis!